onsdag 14 oktober 2009

Kamerautrustning

Nu börjar allt bli aningen mer spännande måste jag säga! Idag har vi lånat all utrustning som behövs till resan. Det vill säga; Kamera, kamera batteri, laddare, "kontakt batteri", kameraväska, mick, micksladd, stativ och hörlurar. Blev en stor och tung packning av kamerautrustning att släpa med sig hem. Fick även testat kameran i skolan ett tag. Det gick bra och jag tror att jag börjar få kläm på hur den funkar. Var ett bra tag sedan jag använde just den kameran så det behövdes lite repetition.

Idag har vi även köpt band till kameran. Blev 9 stycken band á 60 minuter, vi hoppas och räknar med att det kommer räcka. På fredag är det dags för oss att växla pengar till resan sedan har vi även massa med packning att göra kvar. Försökte få tag i dom på Säveflygplats idag angående frågor om bagaget storlek, men det var inte så lätt. Han jag pratade med verkade inte så övertygande om storleken. Men hoppas verkligen att det var sant det han sa för nu litar vi på honom.

Nu drar vi smått igång med packningen, packlistan är klar och vi hoppas att det inte är något vi glömt att skriva i.

Puss!
-Sandra

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag ser med spänning fram emot att träffa er efter resan. Jag tror att ni kommer få jättekul :)

    Kan ni inte försöka uppdatera bloggen då ni är där nere?

    Lycka till!

    Anna

    SvaraRadera
  2. Vi hoppas att vi kan få tag i en dator, men det är inte säkert eftersom att det är franska landsbygden haha. Men får vi tag i en dator lovar jag att vi uppdaterar!

    Hoppas att vi kommer hem bara haha ;)

    Sandra

    SvaraRadera